Yemek ve hayat tarzı

Yemek, oyun, vücudun tanınması, uyku: günlük hayat alışkanlıklarının tüm özel bileşenleri.   Çevrim için oyunda formun altındaki anket bazı basit önerileri ortaya çıkarmamıza yardımcı olur: bilgisayar karşısında geçen zaman, ulaşım biçimi, tüketilen yiyecek ve içecekler… Önemli bir prensiple:  “Önemli olan keyif ve dengedir.”
 

Yemek ve hayat tarzı alışkanlıkları,
obezitenin önlenmesi

Vücudun iyi olması için bunu erken yaşlarda düşünmeniz gerekmektedir! Mustela Vakfı çocuğunuzun günlük alışkanlıklarında doğru beslenme alışkanlıkları edinmesine yardımcı olacak bazı bilgiler sunar.

Beslenme

Günlük öğün sayısı
Kahvaltının çok önemli olduğunu bilerek günde 3-4 öğün yemek yiyin. Saat 16’da atıştırmanız sonraki öğünü beklemenize yardımcı olur. Akşam yemeği hafif olmalıdır.
 
Öğün süresi
Yemeğinize zaman ayırmanız, yemeğinizden keyif almanızı ve sonrasında açlık hissini daha geç hissetmenizi sağlar.
 
Tuzlu ve şekerli yiyecekler
  • Öğünler arasında azar azar yemek yemekten kaçının, kilo almanıza neden olur.
  • Hepsi faydalı olduğu için yiyeceklerinizi çeşitlendirin.
  • Hamburger, kızartma, pizza, soslu yemekler, şekerli yiyecekler ve aperatifler gibi bazı yiyecekleri bunlar oldukça zengin oldukları için fazla olmayacak şekilde ve tercihen öğlen yiyin. Fazla kaloriler yağa dönüşür.
İçecekler
Bir şişe soda yaklaşık 7 adet küp şeker içerir! Suyu tercih edin. Susuzluğunuzu karşılamak için en iyisi sudur ve vücudunuzun ihtiyacı vardır. Süt ve meyve suları kahvaltı ve ara öğünler için idealdir.
 
Meyve ve sebzeler
Meyve ve sebze yiyin, bunlar vücudun ihtiyacı olan lifleri, vitaminleri ve mineralleri sağlar. Bunların tüketilmesi sindirim için yararlıdır ve kendinizi iyi hissetmenizi sağlar. Sizi şişmanlatmaz, her gün yemek faydalıdır.

Alışkanlıklar

Öğle yemeği
Kantin size tam ve dengeli bir yemek sunar. Fast food tarzının tam tersidir ve sandviçler, paniniler aşırıya kaçmadan tüketilir.
 
Okuldan sonraki etkinlikler
Tüm etkinliklerin olumları noktaları var: çeşitlilik kendi başınıza, arkadaşlarınızla veya ailenizle başlamanızı sağlar.
 
Video, bilgisayar oyunları veya televizyon
Televizyon, bilgisayar, video oyunları rahatlamanıza ve mutlu olmanıza yardımcı olur ancak fiziksel olarak da hareket etmelisiniz.
 
Spor
Spor ve dışarıda oynanan oyunlar hareket etmenizi, güçlenmenizi ve rahatlamanızı sağlar. Vücudun bunlara ihtiyacı var. Aynı zamanda fazla kilolarınızdan kurtulmanızı da sağlar. Bir haftada birkaç defa spor yapmak gereklidir.
 
Hareket seçenekleri
Yaptığınız tüm etkinlikler hareket için iyidir: asansör yerine merdiveni tercih etmek, okula yürüyerek gitmek…

Oyun "Vücudumla iyiyim, şimdi düşünüyorum"

Mustela Vakfı çocuğunuzun kendini daha iyi tanımasını sağlamak ve doğru yemek alışkanlıkları ve hayat tarzı benimsemesine yardımcı olacak bilgiler vermek üzere 2 test sunmaktadır.
 
 
 
 
 

Yaşam tarzım

Yemeğinizi nerede yersiniz?

Kantin Ev Park
Bir yere tıklayın ve cevabınızı yuvarlağın içine kaydırın.
Şkinci soruya geçmek için şlerişye
tıklamayı unutmayın!

Okuldan sonra yaptığınız aktiviteleriniz var mı?

 
 

Bir gün içinde video ve bilgisayar
oyunları veya televizyonun karşısında kaç saat geçiriyorsunuz?

Geçirdiğiniz zamanı yazmak
için okların üzerine tıklayın.
saat
dakika
00 00

Spor yapıyor musunuz?

 
 

Süper, spor yaptığınızı belirttiniz.
Haftada kaç defa spor yapıyorsunuz?

Genel hareket tarzınız nedir?

Yürüyüş Otobüs Paten Araba Bisiklet
Cevabınızı hareket ettirerek yuvarlağın
içine kaydırın. Test sonuçlarınızı görmek
için ileri düğmesine tıklamayı unutmayın.
Geri
Şleri
Dikkat edin...
Daha fazla bilgi
edinmek için
mangerbouger.fr
Bazı alışkanlıklarınızı değiştirmelisiniz aksi
halde aşırı kilo alma riski ile karşı karşıya kalabilirsiniz.
Hiçbir şey yasak değil, her şey kararında. Yiyecek için veya aktivite için, önemli olan zevk ve denge.

Şyi alışkanlıklar edinmek için aşağıdaki önerileri okuyun!

  • 1 Kantin size tam ve dengeli bir yemek sunar. Aşırıya kaçmadan, fast food, sandviç ve paninilerin tam tersi tüketilir.
  • 2 Tüm etkinliklerin olumları noktaları var: çeşitlilik kendi başınıza, arkadaşlarınızla veya ailenizle başlamanızı sağlar.
  • 3 Televizyon, bilgisayar, video oyunları rahatlamanıza ve mutlu olmanıza yardımcı olur ancak fiziksel olarak da hareket etmelisiniz.
  • 4 Spor ve dışarıda oynanan oyunlar hareket etmenizi, güçlenmenizi ve rahatlamanızı sağlar. Vücudunuzun bunlara ihtiyacı var. Aynı zamanda fazla kilolarınızdan kurtulmanızı da sağlar. Bir haftada birkaç defa spor yapmak gereklidir.
  • 5 Tüm etkinlikler bunları yapmanızı sağlar: asansör yerine merdiveni tercih etmek, okula yürüyerek gitmekş
Test
Beslenmem
Harika!
Daha fazla bilgi
edinmek için
mangerbouger.fr
Zaten çok dikkatlisiniz.
Devam edinşaşağıdaki önerileri takip edin!
Hiçbir şey yasak değil, her şey kararında. Yiyecek için veya aktivite için, önemli olan zevk ve denge.

Şyi alışkanlıklar edinmek için aşağıdaki önerileri okuyun!

  • 1 Kantin size tam ve dengeli bir yemek sunar. Aşırıya kaçmadan, fast food, sandviç ve paninilerin tam tersi tüketilir.
  • 2 Tüm etkinliklerin olumları noktaları var: çeşitlilik kendi başınıza, arkadaşlarınızla veya ailenizle başlamanızı sağlar.
  • 3 Televizyon, bilgisayar, video oyunları rahatlamanıza ve mutlu olmanıza yardımcı olur ancak fiziksel olarak da hareket etmelisiniz.
  • 4 Spor ve dışarıda oynanan oyunlar hareket etmenizi, güçlenmenizi ve rahatlamanızı sağlar. Vücudunuzun bunlara ihtiyacı var. Aynı zamanda fazla kilolarınızdan kurtulmanızı da sağlar. Bir haftada birkaç defa spor yapmak gereklidir.
  • 5 Tüm etkinlikler bunları yapmanızı sağlar: asansör yerine merdiveni tercih etmek, okula yürüyerek gitmekş
Test
Beslenmem

Beslenmem

Sabah ve akşam atıştırmaları da dahil
olmak üzere günde kaç öğün yemek yiyorsunuz?

Yemeklerinizi yemeniz
ne kadar sürüyor?
Geçirdiğiniz zamanı yazmak
için okların üzerine tıklayın.
saat
dakika
00 00

Yemeklerinizi azar azar mı yiyorsunuz?

 
 

Tercih ettiğiniz yemekler hangileri?

2 tane seçin!
Nişastalı besinler Meyve ve sebzeler Süt ürünleri Et ve balık Şekerleme Hamburger

Susadığınızda ne içersiniz?

Su Soda
Bir içeceşin üzerine tıklayın ve cevabınızı yuvarlağın
içine kaydırın. Son soruya geçmek için ileri
düğmesine tıklamayı unutmayın.

Her gün meyve ve sebze yer misiniz?"


 

 
Geri
Şleri
Dikkat edin...
Daha fazla bilgi
edinmek için
mangerbouger.fr
Bazı alışkanlıklarınızı değiştirmelisiniz aksi
halde aşırı kilo alma riski ile karşı karşıya kalabilirsiniz.
Hiçbir şey yasak değil, her şey kararında. Yiyecek için veya aktivite için, önemli olan zevk ve denge.

Şyi alışkanlıklar edinmek için aşağıdaki önerileri okuyun!

  • 1 Kahvaltının çok önemli olduşunu bilerek günde 3-4 öşün yemek yiyin. Saat 16şda atıştırmanız sonraki öşünü beklemenize yardımcı olur. Akşam yemeşi hafif olmalıdır.
  • 2 Yemeşinize zaman ayırmanız, yemeşinizden keyif almanızı ve sonrasında açlık hissini daha geç hissetmenizi sağlar
  • 3 Öşünler arasında azar azar yemek yemekten kaçının, kilo almanıza neden olur.
  • 4 Hepsi faydalı olduşu için yiyeceklerinizi çeşitlendirin.Hamburger, kızartma, pizza, soslu yemekler, şekerli yiyecekler ve aperatifler gibi bazı yiyecekleri bunlar oldukça zengin oldukları için fazla olmayacak şekilde ve tercihen öşlen yiyin. Fazla kaloriler yaşa dönüşür.
  • 5 Bir şişe soda yaklaşık 7 adet küp şeker içerir. Suyu tercih edin. Susuzluşunuzu karşılamak için en iyisi sudur ve vücudunuzun ihtiyacı vardır. Süt ve meyve suları kahvaltı ve ara öşünler için idealdir.
  • 6 Meyve ve sebze yiyin, bunlar ihtiyacınız olan lifleri, vitaminleri ve mineralleri sağlar. Bunların sindirim için yararlıdır ve kendinizi iyi hissetmenizi sağlar. Sizi şişmanlatmaz, her gün yemek faydalıdır.
Test
Yaşam tarzım
Harika!
Daha fazla bilgi
edinmek için
mangerbouger.fr
Zaten çok dikkatlisiniz.
Devam edinşaşağıdaki önerileri takip edin!
Hiçbir şey yasak değil, her şey kararında. Yiyecek için veya aktivite için, önemli olan zevk ve denge.

Şyi alışkanlıklar edinmek için aşağıdaki önerileri okuyun!

  • 1 Kahvaltının çok önemli olduşunu bilerek günde 3-4 öşün yemek yiyin. Saat 16şda atıştırmanız sonraki öşünü beklemenize yardımcı olur. Akşam yemeşi hafif olmalıdır.
  • 2 Yemeşinize zaman ayırmanız, yemeşinizden keyif almanızı ve sonrasında açlık hissini daha geç hissetmenizi sağlar
  • 3 Öşünler arasında azar azar yemek yemekten kaçının, kilo almanıza neden olur.
  • 4 Hepsi faydalı olduşu için yiyeceklerinizi çeşitlendirin.Hamburger, kızartma, pizza, soslu yemekler, şekerli yiyecekler ve aperatifler gibi bazı yiyecekleri bunlar oldukça zengin oldukları için fazla olmayacak şekilde ve tercihen öşlen yiyin. Fazla kaloriler yaşa dönüşür.
  • 5 Bir şişe soda yaklaşık 7 adet küp şeker içerir. Suyu tercih edin. Susuzluşunuzu karşılamak için en iyisi sudur ve vücudunuzun ihtiyacı vardır. Süt ve meyve suları kahvaltı ve ara öşünler için idealdir.
  • 6 Meyve ve sebze yiyin, bunlar ihtiyacınız olan lifleri, vitaminleri ve mineralleri sağlar. Bunların sindirim için yararlıdır ve kendinizi iyi hissetmenizi sağlar. Sizi şişmanlatmaz, her gün yemek faydalıdır.
Test
Yaşam tarzım
 
 

Paris Armand Trousseau Hastanesi
Bebek Bakımı öğrencileri Carinne Délécluse,
Franck Evrard, Stéphanie Richard, Véronique
Sabotier, Véronique Trens, Viviane Vernaz
tarafından hazırlanan broşürden uyarlanmıştır.

Mustela Vakfı Bebek Bakımı
2002 yılı Ödülü Kazananları.

Şnteraktif oyun oluşturulması: Agencia Akoa
Resimler: Julien Canavezes

 

Vücudumla iyiyimş
Şimdi düşünüyorum!

Kendinizi daha iyi tanımanız ve size yardımcı olacak bilgilerle 2 test
Ailenizle ve hemşirenizle keşfetmeniz için.

Bir anket
seçiyorum

Yaşam
tarzım
Beslenmem